2016. április 13., szerda

Fokhagymás csavart

Fokhagymás csavart 






A zsemlevirág mintájára készült ez a finom csavart rúd, isteni jó lett ropogós is és puha is, juj nagyon jó :) próbáljátok ki :)

A recept ugyanaz csak fokhagyma is került bele.

Hozzávalók:

  • 250 gramm Il Pane di anna nyújható kenyérliszt 
  • 1 evőkanál burgonyapehely
  • 12 gramm friss budafoki élesztő 
  • 1 kk cukor 
  • 3 gr só 
  • 240 ml víz 
  • 1 kanál olaj 
  • 1-2 gerezd fokhagyma reszelve (én egyet tettem csak ez ízlés kérdése) 
Az élesztőt a cukros kézmeleg vízben felfuttattam, a sót a lisztet a burgonyapelyhet összekevertem, hozzáadtam a vizet, majd a fokhagymát, keverni kezdtem egy kanál segítségével, majd beletettem az olajat is.

Homogén masszává kevertem, sűrű és nagyon ragacsos tészta lesz belőle.

De ettől marad jó puha másnapra is.

A szilikonos nyújtólapra rizslisztet szórtam, a tésztát arra borítottam. Átgörgettem rajta, majd 12 kis részre osztottam. Mind a 12 darabot hosszú vékony rúdba sodortam rizslisztes kézzel.
Mindet egyenként leolajoztam és 30 fokos sütőben egy órát kelesztettem.

Ezután lekentem megint olajjal és 180 fokos sütőben 30 perc alatt készre sütöttem.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.