2016. április 15., péntek

Gyümölcsös tejberizs

Gyümölcsös tejberizs
(gluténmentes, tejmentes, tojásmentes)




Van egy finom vaníliás sült tejberizs receptem a blogon, az alapján, de kihagyva a pudingot, készítettem ezt a finom gyümölcsrizst :) 

Hozzávalók (8 adag): 
  • 25 dkg rizs
  • 6 dl víz
  • csipet só
  • 5 dl Joya mandulás rizstej
  • 1/2 cs. vaníliás cukor
  • 7 dkg méz
  • 5 dkg cukor
  • 1 citrom reszelt héja
Az eperszószhoz: 50 dkg (nettóban) eper és 5 csapott evőkanál cukor

A rizst megmostam és a vízzel, csipet sóval feltettem főni.
Mikor már majdnem elforrta a levét, akkor adtam hozzá a cukrot, a mézet, a citromhéjat, a vaníliáscukrot, felforraltam a tejjel, majd kis lángon kavargatva főztem kb. 10 percet. Utána lefedtem és hagytam állni, hogy a tejet magába szívja. 
Nem kell aggódni, ilyenkor még kicsit laza, de kb. negyedóra állás után nagyon szépen beszívja a tejet a rizs. 









Míg a tejberizs "pihent", megcsináltam az eperszószt:  az epret megmostam, daraboltam, a cukorral feltettem főni és mikor már szépen kiforrta a levét, félretettem. Nem kell sokáig főzni, maradjon darabos az eper. :) 



A kész tejberizst kis üvegtálkákban, eperszósszal rétegezve tálaltam. 













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.