2016. május 23., hétfő

Sajtos minibagett

Sajtos minibagett 
(glutén és laktózmentes)


Hozzávalók 8 darabhoz:
  • 32 dkg gluténmentes liszt, ebből: 13 dkg Nutri-free Mix Per Pane, 13 dkg Schar Mix It, 6 dkg Beiker liszt (www.taca.hu) 
  • 1 evőkanál burgonyapehely 
  • 7 gramm szárított Budafoki élesztő
  • 1 kk cukor
  • 8 gr fiber husk 1 kiskanál só (én mokkáskanálnyit használtam)
  • 3 evőkanál olvasztott kókuszzsír 
  • 300 ml víz 
  • kókuszzsír a kenéshez
A szárazanyagokat kimértem és összekevertem az élesztő nélkül. 
A vizet kimértem, és az olajat is. A vizet meglangyosítottam, az élesztőt a liszt tetejére szórtam belekevertem és beleöntöttem a vizet. 
Dagasztógéppel dagasztatni kezdtem, majd apránként az olajat is hozzáadtam. 

A kidagasztott tésztát kb. 10 cm hosszú kis rudakká formáztam enyhén olajos kézzel, 8 darabot készítettem. Sütőpapíros tepsibe tettem, és letakarva a konyhapulton kb. 35 percet kelesztettem.

Általában ezt a tésztát egy órát szoktam keleszteni, de most annyira meleg volt a konyhában hogy túlkelt volna, már fél óra után is elég puffadtak voltak. 

A sütőt előmelegítettem 185 fokra, enyhén lekentem olajjal a tetejüket.
4 db bagett tetejét bevágtam, a másik négyet hagytam úgy. A bevágottakat leszórtam rizsliszttel. 
Betettem a sütőbe és 35 percre állítottam. Még a sütőben is keltek szépen. 

A 20-ik percben leszórtam a 4 sima felületű bagettet sajttal és hagytam készre sülni. 


















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.