2016. augusztus 13., szombat

Brownie gluténmentesen

Brownie gluténmentesen




Kipróbáltam a sógornőm,  Dia brownie receptjét, gluténmentes liszttel. A nagyobbik fiam nagyon szereti ezt a sütit, gondoltam, hogy akkor most én is elkészítem, de akkor már glutén nélkül. 
Igazából sok változtatás nem kellett, picit több lisztet vett fel, mint a búzás változat és szerintem kevesebb szódabikarbóna kell bele, valamint nem RAMA-t használtam, hanem laktózmentes vajat. De nagyon finom. 

Hozzávalók egy közepes tepsihez (25x35 cm) vagy nagyjából akkora méretű négyszög alakú tepsi

  • 22 dkg laktózmentes vaj
  • 2 dl víz 
  • 4 evőkanál Tutti holland kakaópor 
  • 100 ml laktózmentes joghurt
  • 1 bögre (200 ml) cukor
  • 2 bögre (400 ml) Nutri-free Mix Per dolci süteményliszt  liszt plusz két  evőkanálnyi még kellett nekem hozzá, azt nem mértem, csak úgy hozzátettem 
  • 1 vaníliás cukor
  • 2 tojás 
  • 1 tk szódabikarbóna (egy evőkanállal ír a recept, de sztem még a csapott is sok, elég a tk vagy picikét több)
A vizet a vajat és a kakaóport összeforraltam, majd félretettem. A lisztet, a cukrot, a vaníliáscukrot  és  a szódabikarbónát elkevertem. A joghurtot kimértem, a tojást kikevertem. 
A vajas keverékhez apránként hozzáadtam a szárazanyagot (lisztes keverék) alaposan kikevertem, majd a joghurtot is, és a legvégén a tojást. Viszonylag sűrű masszát kaptam. Ezt a sütőpapíros tepsibe simítottam, majd 180 fokra előmelegített sütőbe tettem (középső rács) és 35 perc alatt megsütöttem. Tűpróbával ellenőriztem jó -e már. 


A tetejére a klasszikus csokimázat készítettem: 8 ek víz, 8 ek. cukorral összeforralva, ebbe 6 kanál tutti holland kakaaóport kevertem, majd 8 dkg vajat. Mikor kihűlt a süti tetejére kentem. :) 











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.