2016. augusztus 23., kedd

Szilvás morzsasüti (crumble)


Szilvás morzsasüti


Itt a szilvaszezon és volt is itthon jó sok, vendégeket is vártam, így gyorsan ezt dobtam össze :) 
A recept adott volt, csak most szilvával készítettem valamint a gyümölcsnek megfelelő fűszerrel és most laktózmentes vajjal. Akinek tejmentesen kell étkeznie, használjon Vitador margarint.  

Hozzávalók:

  • 50 gramm NF Mix Per Dolci gluténmentes süteményliszt
  • 50 gramm Naturbit mandulaliszt
  • 1 csapott evőkanál porcukor
  • 1/2 csomag vaníliás cukor
  • 1 bio citrom reszelt héja
  • 50 gramm laktózmentes vaj
A gyümölcsös réteghez: 
  • szilva negyedelve, valamint 1 csapott ek. cukor fahéjjal elkeverve
Elkészítés:

Az szilvákat megmosom, darabolom összekeverem a cukros fahéjjal és egy kisebb méretű tűzálló tál aljára szépen lerakom. 

A lisztet, a mandulalisztet, elkeverem a cukrokkal és a citromhéjjal majd apróra vágom a vajat és gyors mozdulatokkal összemorzsolom a szárazanyaggal. Ezt rászórom a szilvára és 180 fokra előmelegített sütőben kb. 30 percet sütöm. Amikor már nem "zubog" az szilvalé, és már szép piros a süti teteje kész is. Melegen tálalom kevés porcukorral meghintve de ez el is hagyható. Elég édes volt a szilva én most nem is tettem a tetejére porcukrot. 










Még több crumble recept: 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.