2016. október 22., szombat

Boci szelet gluténmentesen

Boci szelet gluténmentesen



Nagyon régóta szemeztem a boci sütivel, amit baromi gyorsan és egyszerűen el lehet készíteni.
Gergő miatt természetesen tojás nélkül. Ma meg is sütöttem, ráadásul egy nap alatt kétszer is, mert olyan népszerű volt itthon, hogy az első sütés pillanatok alatt elfogyott. 

Az ötletet az Apróséf oldalról vettem. Ha valaki esetleg tojásosan, vagy akár nem gm-en szeretné elkészíteni, a linken megtalálja. 

A szokásos tojásmentes piskóta alapot sütöttem most is, a megújult Mester süteménylisztből. Megváltozott a liszt összetétele, amit először kicsit ijedten fogadtam, mert nem tudtam, hogyan fog viselkedni a ttgm piskótánál, de rájöttem, az aggodalmam alaptalan.

Semmi változás nem történt, így hogy nincs már benne lenmagliszt, sőt szerintem a liszt illata sokkal kellemesebb, aki emiatt eddig nem kedvelte, most újból tegyen egy próbát :) 

No akkor a boci szelet, írom, hogyan készült :) 

Hozzávalók: 


  • 150 gramm cukor - 
  • 5 ek. gluténmentes Tutti holland kakaópor 
  • 250 gramm Mester Süteményliszt 
  • 1 csomag sütőpor (az egészet nem tettem bele csak kb. a 3/4-ét)
  • 1 csomag van. cukor 
  • 1 mk. szódabikarbóna 
  • 6 evőkanál kukorica vagy napraforgó olaj
  • 2 evőkanál ecet (almaecet is jó) 10!%-os 
  • 250-270 ml víz (általában a 270 ml belemegy) 


A túrós részhez: 

  • 250 gramm krémes laktózmentes túró (Aldi)
  • 3-4 teáskanál (nem mokkás, teás) Naturbit rizsdara 
  • 4 ek porcukor 
  • citromhéj
  • 1 cs vaníliáscukor 

A túrót kikevertem a többi hozzávalóval és félretettem. 
A tésztához a szárazanyagokat összekevertem, majd a kimért nedves hozzávalókat is és elegyítettem a kettőt, habverővel simára kevertem és ment is a sütőpapíros formába.

Egy kiskanállal a túróból kis darabokat vettem ki és a kakaós tésztára tettem. Előmelegített sütőbe toltam és 180 fokon 35 percig sütöttem. Tűpróbával ellenőriztem. Akkor jó már amikor a túrófoltok színesednek a tetején. 


Kevés porcukorral megszórva tálaltam. 

Nagyon finom süti :) 
Ha valaki túrót sem ehet, készítsen egy sűrű pudingot, növényi tejből, hűtse ki és és azt tegye a tetejére, úgy süsse meg. :) 




















1 megjegyzés:

  1. Szia! Nagyon tetszik a recept, szívesen elkészíteném. Viszont szeretném megkérdezni, hogyha tojással készíteném az alaptésztái, akkor hogyan alakulna a recept? Az ecetet lecserélhetem tojásra? Előre is köszönöm a segítséget.
    Üdv,
    Kata

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.