2016. október 18., kedd

Nutrifree almás pite

Nutrifree almás pite



Tepsiben sütve: 






Nagyon sok almás pitét csináltam már mióta diétáznom kell, de valahogy ez a liszt, a NF Dolci mégis mindig kimaradt. Nem is értem miért mikor az egyik kedvencem, nagyon sokat sütök Nutrival. 

Elővettem hát a legrégebbi pite receptemet, még az első glutén és laktózmenteset, még Spar free from lisztből csináltam...jó régen volt :) és  amit ezen a linken találtok :) lefeleztem a mennyiséget és készítettem egy formában sült pitét :) 

A bejegyzés végén található a tepsis változat is, abban picit több az alma :) 

Azt hiszem az egyik legjobbat sikerült megsütni :) Nem mondom hogy annyira szép de nagyon finom :) 
Jó állagú és omlós a tésztája, nem fojtós, nem szájpadlásra tapadós :) 

Kétféle lisztet használtam, a Dolci mellé került a tésztalisztből is és hát nem rontotta el.
Viszont ami fontos: még vett fel lisztet a tészta, a 25 dkg kevés volt, úgyis jó volt a tészta nagyon viszont nyújtásnál nehéz volt vele bánni, így még kb. 50 gr kellett hozzá amit a tésztalisztből tettem hozzá.  

Írom, hogyan készítettem:

Hozzávalók a tésztához: 

  • 250 gramm Nutrifree liszt (ez az alapmennyiség, de kellett még hozzá tenni) ebből 200 gr Nutrifree mix Per Dolci és 50 gramm Nutrifree Pasta Fresca - ehhez nekem még felvett 50 grammot Pasta Fresca-ból így tehát összesen 300 gr liszt ment bele, amiből 200 Dolci és 100 Fresca. De: nézni kell a tészta állagát gyúráskor és nyújtáskor, hogy igényli e még a pluszt. Tehát a 250 gramm liszttel kell kezdeni. 
  • 10 dkg cukor
  • 1 csomag vaníliás cukor
  • fél csomag sütőpor
  • 100 gramm Aldi free from laktózmentes vaj hidegen kockákra vágva
  • 1 evőkanál citromlé
  • 125 gramm Aldi free from laktózmentes tejföl
  • 2 evőkanál Mester zsemlemorzsa 

A töltelékhez: 
  • 8-9 db alma lereszelve, megpárolva fedő alatt 2 ek cukorral és némi Lucullus mézes kalács fűszerrel leszórva. 

A tölteléket készítettem el először, az almákat megmostam, hámoztam és lereszeltem. Egy edénybe tettem leszórtam a cukorral és fedő alatt addig pároltam míg elfőtte a levét. Ekkor rászórtam a mézesfűszert, elkevertem és félretettem hűlni.

Ezután a tésztához a szárazanyagot kimértem és összekevertem, kockára vágtam a vajat, ezt a szárazanyaghoz tettem és robotgéppel kevertetni kezdtem. Mikor már apróra morzsolta a vajat a gép, hozzátettem a tejfölt és a citromlevet is. 
Alaposan kikevertettem a tésztát a géppel, majd lisztes kézzel gombócot formáltam, és hűtőbe tettem kb. 15 percre. Kikentem a piteformát vajjal és leszórtam rizsliszttel. 
Kivettem a tésztát a hűtőből, kétfelé vettem, és na ekkor vettem észre a nyújtásnál hogy kellene még bele liszt és ekkor gyúrtam bele a plusz 50 grammot. Nekem így már tökéletes lett. 
Az egyik tészta gombócot rizslisztes lapon kinyújtottam rácsavartam a nyújtófára és a piteformába tettem. A széleket eligazgattam és a maradékot levágtam. 
Leszórtam a morzsával majd rásimítottam az almatölteléket.  A tetejére is szórtam morzsát, majd a másik tésztagombócot kinyújtottam és formákat vágtam ki belőle. Ez picit vastag lett, bár csak esztétikailag nem tökéletes, egyébként igen :) ezeket a virágokat a süti tetejére tettem. 
A tetejét lekentem a tejfölös pohárban maradt maradék tejföllel és 180 fokos sütőben 45 perc alatt készre sütöttem a pitét.






Sajnos este készítettem így a fotók nem igazán lettek jók, de ne riasszon el senkit tényleg nagyon finom lett :) 











Tepsiben sütve pedig ilyen lesz a sütink :) 
14 db alma ment a töltelékhez, 2ek cukorral és 1 tk fahéjjal. 
A sütési idő marad 40 perc, a felső réteg tésztát meg kell szurkálni kenés után villával :) a tepsi pedig közepes méretű, a fotón látható, hogy meddig ért a tészta benne: 









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.