2016. október 18., kedd

Szafi-free pita

Szafi-free hajdinás pita



Nagy pitafogyasztók vagyunk és hála Szafinak, mostmár kicsit egészségesebb formában is el lehet készíteni.
Tej tojás glutén szója és élesztőmentes, hozzáadott cukor sincs benne, burgonya és rizskeményítő sem.
Nagyon gyorsan kész van, bekeveréssel együtt 30 perc az egész :)  
Tegnap a hagyományos gm pita mellett, ami nálunk nagyon népszerű és aminek a receptjét itt találjátok, ilyet is sütöttem. 

A recept Szafi oldaláról van. 

Hozzávalók: 

  • 120 gr Szafi-free ropogós kérgű házikenyér liszt
  • 20 gr citromlé
  • 2 gr só
  • 150 gr langyos víz 
A vizet meglangyosítottam és hozzáöntöttem a citromlevet. A lisztet és a sót elkevertem. Beleöntöttem a folyadékot és kanállal elkevertem. Nagyon rövid idő alatt egy szép tésztagombócot kaptam. 

Ezt átgömbölygettem kézzel és kb. 5 percet magára hagytam. 
Ezután egy lisztezett lapon átgörgettem majd 3 részre osztottam, gömbölyűre formáztam és kézzel kilapítottam. kb. 12 cm lapos körökre.


Sütőpapíros tepsire tettem, étolajjal lekentem és 220 fokra előmelegített sütőbe tettem, és alsó-felső sütéssel  20 percet sütöttem.

Hagytam hűlni, felvágtam és megtöltöttem :) 


Jó étvágyat!














Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.