2016. október 4., kedd

Szafifree gyümölcskenyér

Szafifree gyümölcskenyér






Egy nagyon finom glutén tej és tojásmentes gyümölcskenyeret készítettem, már télre hangolva :)  Szafifree keverékből, az alaprecept alapján, de más fűszerezéssel és én cukrot használtam. 

Hozzávalók:


  • 255 gr Szafi-free gyümölcskenyér lisztkeverék
  • 60 gr citromlé (frissen facsart) én pici narancslevet is tettem, 50-10 arányban
  • 210 ml langyos víz
  • 75 gr cukor
  • 1 tasak vaníliáscukor
  • reszelt citromhéj
  • 1 mk. vaníliakivonat 
  • fél mokkáskanál Lucullus mézeskalács fűszer
  • csokicsepp
  • aszalványok és dió: az aszalványok: vörösáfonya, mazsola, kandírozott narancshéj
  • (ezek összesen kb. 150 gramm)
A lisztet elkevertem az összes szárazanyaggal és az aszalványokkal, az apróra vágott dióval, majd hozzátettem a bekevert folyadékot. 

Az egészet egy 20x10 cm-es sütőpapírral bélelt formába tettem és 210 fokra előmelegített sütőbe raktam. 45 percig sült 210 fokon utána én levettem 190 fokra és tettem rá egy alufóliát mert megégett volna már a teteje. 

Miután elkészült kivettem a formából és rácson hűtöttem ki, langyosan felvágtam :D de várjátok meg míg kihűl :) én már nagyon türelmetlen voltam. Nagyon-nagyon finom lett, alig lehet abbahagyni. 

A dió és a fűszerezés áááááááhh...tényleg érdemes kipróbálni :) 






























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.