2016. október 14., péntek

Túrós batyu - Il Pane di Anna lisztből

Túrós batyu - Il Pane di Anna lisztből 



Tegnap megláttam a neten egy fantasztikusan szép túrós batyut, egyből megkívántam. 
Ma sütöttem is, természetesen saját gluténmentes recepttel, nem a neten látott alapján mert az nekem felejtős :) 

Il Pane di Anna gyúrható lisztkeveréket használtam, bár kicsit most megtréfált, mert mintha kevesebb folyadékot vett volna fel. 

Na írom, hogyan készítettem: 

Hozzávalók: 

  • 250 gramm Il Pane di Anna gyúrható lisztkeverék 
  • 1 evőkanál cukor
  • 1 tk vaníliáscukor
  • 15 gr friss Budafoki élesztő + 1 mk cukor 
  • 200 ml folyadék ebből 100 ml Joya langyos mandulás rizstej és 100 ml langyos-kézmeleg víz 
  • 2 ek étolaj
  • reszelt citromhéj 
A töltelékhez: 
  • 250 gramm laktózmentes túró (Aldi)  ami jó krémes, az Aldis mindig jó, ehhez nem kell tejföl pluszban. 
  • 2 evőkanál porcukor
  • kevés vaníliáscukor
  • citromhéj
Az élesztőt a kézmeleg folyadékkal a kevés cukorral felfuttattam, amíg az élesztő dolgozott, a szárazanyagot kimértem és összekevertem. Hozzáadtam az élesztőt és dagasztógéppel alaposan kidolgoztam. Keverés közben hozzáadtam az olajat is, és addig kevertettem a géppel, míg egynemű lett a tészta. Kevés lisztet kellett még hozzáadnom mert igényelte a tészta. 

Letakartam és 40 percet kelesztettem. 
Bekevertem a tölteléket. A tésztát átgyúrtam óvatosan kevés liszttel, majd olajozott nyújtólapon kinyújtottam (a nyújtófa is legyen vagy enyhén olajos vagy rizslisztes, mert ragad) 9 négyzetre vágtam (próbáltam....de nagyon nehéz volt) a közepére tettem a túrótölteléket és felhajtottam a széleit. Sütőpapíros tepsibe tettem a batyukat. A tetejüket lekentem olajjal és 180 fokos sütőben 30 percet sütöttem. Porcukorral szórva tálaltam.
Megérte a kínlódás, mert nagyon nagyon finom és puha, habkönnyű kelt tésztát sütöttem :)  
























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.