2016. november 7., hétfő

Anyóskifli azaz london szelet gluténmentesen

Anyóskifli azaz london szelet glutén- és laktózmentesen 






Végre eljött ez az idő és eljutottam odáig, hogy megsüssem végre az anyóskiflit. 
Ennek a sütinek tulajdonképpen semmi köze a kiflihez :) viszont az anyósomhoz - de nem szeretem ezt a szót.... - szóval a férjem édesanyjához annál inkább köze van. :) 
Tőle származik a recept, hosszú évek óta süti a családnak.

Imádtam ezt a süteményt, a diétám előtt nagyon sokszor ettem, nem lehet vele betelni, imádom. Az epém nem annyira, de egye fene némi szenvedést még ezért képes vagyok bevállalni. :) A puha omlós vajas tészta és a roppanós diós tojáshab a tetején, vmi fantasztikus. 

Az alapja: nem kevert tészta, tehát nem folyós és nem is nyújtható, a kettő között van, egy massza tulajdonképpen, amit a sütőpapíros vagy vajjal kikent rizslisztezett tepsibe kell simítani. 

A teteje: cukros diós tojáshab :) nagyon finom :) 

A külseje: nem igazán mutatós, inkább mondanám rusztikusnak, de engem abszolút nem zavar...miután annyira de annyira finom, hogy nagyon. 

Az elnevezése: azért kifli mert pohár szélével kis kifli alakúra vágják, de én ezt most kihagytam, csak szeleteltem :) 

Hozzávalók:

Az omlós tésztához:

  • 5 tojás sárgája (én L-es tojást használtam de elég az M-es is)
  • 10 dkg cukor 
  • 1 citrom reszelt héja és alaposan kinyomkodott leve
  • 1 cs. sütőpor
  • 30 dkg Nutrifree Mix Per Dolci süteményliszt 
  • 180 gr RAMA (az eredeti 250-et ír de az sok...) nekem így nagyon jó lett. 150-nel indítottam és adagoltam még apránként. Ha több megy bele túl porhanyós a tészta. A búzás valószínűleg felvesz annyit de a Nutri nem. 
A diós tojáshabhoz:
  • 5 tojásfehérje
  • 20 dkg cukor
  • 20 dkg darált dió 
A közepére: házi baracklekvár


Az omlós tésztához a hozzávalókat alaposan eldolgoztam: a liszthez adtam a cukrot a sütőport és a citromhéjat, majd a vajat és a tojássárgájákat. Géppel kevertetni kezdtem, és amikor szépen elmorzsolódott a vaj a lisztben hozzátettem a citromlevet is. Addig hagytam dolgozni a gépet amíg egy "habos" egynemű masszát nem kaptam. Ezt az egészet két kanál segítségével egy közepes méretű, sütőpapíros tepsibe simítottam. 

A tetejére kb. 6-7 kanálnyi baracklekvárt kentem.

A cukrot és a tojásfehérjét géppel kemény habnak felvertem, majd hozzákevertem a diót és a tésztára simítottam. 

180 fokra előmelegített sütőben 35 percet sütöttem. A sütési idő mindig sütőfüggő tűpróba szükséges. 
Középső rácson (2) sütöttem. 

Szeletelés előtt meg kell várni míg teljesen kihűl :) 




















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.