2016. november 14., hétfő

Diós piskóta gluténmentesen

Diós piskóta gluténmentesen




A hétvégén egy egyszerű diós piskótát sütöttem, amelynek a receptje szintén a férjem édesanyjától származik és összesen 110 gr liszt kell hozzá.

Nagyon finom, pillekönnyű piskóta, tortaalapnak is tökéletes. Még búzás "koromban" sütöttem is tortát belőle, amit itt ezen a linken találtok. :) Egy az egyben működik gluténmentes liszttel is.

Én Nutrifree Mix per Dolci lisztet használok, ehhez is ezt mértem ki, de szerintem rizsliszttel is elkészíthető. 

Hozzávalók:

A piskótához:
7 tojás szétválasztva
csipet só
1 cs. sütőpor (kb. a 3/4 részét tettem bele)
15 dkg cukor
10 dkg darált dió
4 púpozott evőkanál azaz 110 gramm (lemértem)  Nutri free Mix per dolci süteményliszt



A diókrémhez:
20 dkg cukor
1 dl  Joya növényi mandulás rizstej
10 dkg darált dió
3 evőkanál Nagykun rizsliszt
1 vaníliás cukor
5 dkg laktózmentes vaj, vagy Liga (sztem ebből elég kevesebb)

A tészta hozzávalóiból hagyományos piskótatésztát készítek, a tojássárgákat kikevertem a cukor felével, a lisztben elkevertem a sütőport, a diót. A tojások fehérjéit a maradék cukorral gép segítségével kemény habbá vertem, majd hozzáadtam óvatosan a tojás sárgákat, majd ha ez kész, akkor a lisztes diós keveréket is hozzátettem, de ezt már csak fakanállal kevertem bele.  Egy sütőpapírral bélelt, (vagy kikent)  tepsibe öntöttem a tésztát,  és 180 fokos sütőben 30-40 percig sütöttem a középső rácson. 

Amíg sült, elkészítettem a diókrémet: 
A cukrot a tejjel felforraltam, hozzáadtam a lisztben elkevert diót, ezt pár percen át főztem, a vaníláscukorral ízesítettem, lehűtöttem.  majd hozzákevertem a vajat. Nagyon fontos hogy a vajat már csak akkor szabad hozzákeverni ha a krém kihűlt. A  kész krémet hűtőbe tettem felhasználásig.




















A krémmel meg is tölthetjük vagy a tetejét is díszíthetjük a piskótánknak :) nagyon finom :) 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.