2016. november 21., hétfő

Mézesfűszeres dán vajas keksz

Mézesfűszeres dán vajas keksz 




A dán vajas keksz recept alapján készítettem ez a kicsit már ünnepi kekszet, de kicsit kevesebb vajjal és az Orgran termékét használtam tojáspótlásra. 
Ez a tojáspótló nem tartalmaz kukoricát. 
Nagyon jól működött semmi panaszom nem lehet rá. 

Hozzávalók:
  • 150 gr Mester süteményliszt 
  • 90 gr laktózmentes nem jéghideg puha vaj (Aldi)
  • 50 gr porcukor
  • 1 vaníliarud kikapart belseje
  • 1 mk. Lucullus mézes fűszerkeverék 
  • 1 tojásnak megfelelő Orgran tojáspótló (1 kanál pótló 30 ml vízzel kikeverve, de én picivel több vizet tettem nekem így vált be, kb. 50 ml volt)
Ezenkívül: csokimáz és kókuszreszelék 

A vajat felkockáztam, a vaníliát kikapartam. A tojáspótlót elkészítettem és a vaníliát beletettem és kikevertem alaposan. A cukrot lisztet vajat a géppel kevertetni kezdtem majd hozzáadtam a tojáspótlót is. Egy puha de jó állagú tésztát kaptam. Nyomózsákba töltöttem és sütőpapíros tepsire formákat nyomtam. 

190 fokos  sütőben sütöttem 10 percig. 

Csokimázt készítettem: 4 kanál vizet 4 kanál cukorral felfőztem, félretettem és  ebbe tettem 3 csapott ek. Tutti holland kakaóport, alaposan kikavartam és 4 dkg vajat hozzákevertem. 

A kisült és kihűlt kekszek végeit a csokiba mártottam majd kókuszreszelékbe nyomtam. 

























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.