2016. december 27., kedd

Méteres kalács

Méteres kalács 
(glutén és tejmentes)



Ez az egyik kedvenc süteményem, és már nagyon régen nem ettem, idén karácsonykor viszont elkészítettem glutén és tejmentes változatban. 
Igazából semmi hókuszpókusz nincsen benne, egy az egyben a búzás receptet használtam, csak a búza réteslisztet lecseréltem rizslisztre, valamint növényi margarint és tejet használtam a krémhez. 
Érdemes a krémet elkészíteni először, mert mire a tészta elkészül addigra az meg is hűl, és lehet tölteni. 
A recept anyukámtól való, a kis füzetemből csináltam, írom hogyan: 

Hozzávalók a krémhez:

  • 25 dkg Liga margarin
  • 20 dkg porcukor
Ezt géppel kikeverni majd hűtőbe tenni. 
  • 1 csomag puncs pudingpor
  • 3 dl Joya mandulás rizstej 
Kikeverni és felfőzni, majd kihűteni és hűtőbe tenni. 

Mikor a krém mindkét része lehűlt már géppel összekeverem és kihabosítom. 
Ezután visszateszem a hűtőbe. 

Elkészítem a tésztát: 


Hozzávalók a tésztához:

  • 4 tojás szétválasztva (én L-es tojást használtam) 
  • 20 dkg porcukor
  • 3/4 csomag sütőpor 
  • 26 dkg Nagykun rizsliszt
  • 7 evőkanál olaj
  • 10 evőkanál meleg víz 
a kakaós részhez:
  • 2 evőkanál Tutti holland kakaópor
  • 1 evőkanál meleg víz 
A csokimázhoz:

10 evőkanál vizet felfőzök 10 evőkanál cukorral, lehúzom a tűzről, majd hozzáadok 8 csapott ek. Tutti holland kakaóport, alaposan elkeverem és 10 dkg Ligát keverek bele. 
Hagyom hűlni. 

A tészta elkészítése: 
A 4 tojássárgáját kikeverem a porcukorral és az olajjal valamint a meleg vízzel. 
A lisztbe bekeverem a sütőport, a tojásfehérjéket pedig kemény habbá verem géppel. A porcukorból picit adok a fehérjéhez úgy könnyebben felverődik a hab. 

Amikor a hab kész, óvatosan hozzákeverem a tojássárgájás olajos keveréket, fakanállal forgatom csak a habba, majd a lisztet is. Vigyázok, ne törjön meg a hab.
Mikor egynemű, kétfelé veszem és az egyikbe belekeverem a kakaót és a vizet. 

Kikent kilisztezett őzgerincformába töltöm a tésztákat, és 180 fokos sütőben (2) középső rácson megsütöm (tűpróba) . Az én sütőmben kb 30-35 perc volt. 


Miután megsültek, óvatosan sütőpapírra borítom a tésztákat, a rovátkolt oldalával felfelé. Megvárom míg kihűl majd felszeletelem. 




Egy sárga tészta darabot megkenek krémmel majd mellé teszek egy kakaósat, aztán megint egy sárgát megint egy kakaósat. Mindig megkenve. 




Amikor elfogyott a tészta, leöntöm csokimázzal, és hűtőbe teszem. 
Pár órát mindenképpen álljon, utána lehet szeletelni. Ferdén szeletelem attól lesz ilyen a formája :) 

Megjegyzés: 
  • tartsuk hűtőben mert krémes süti.
  • Aki nem szereti a puncsos, vajas krémet, készítheti csak pudinggal is a hagyományos módon, én pl. a fiaimnak készítettem sima csokipudinggal töltött változatot is. :) 











1 megjegyzés:

  1. Szia! azt szeretném kérdezni, hogy finom puha lett a tészta? megmondom őszíntén félek csak rizsliszttel sütni, könnyű volt vele dolgozni? Eddig még csak lisztkeverékkel sütöttem, de most csak rizslisztem van itthon. Köszi a válaszod előre is!

    VálaszTörlés

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.