2016. december 15., csütörtök

Nutri-free bejgli

Nutri-free bejgli 



A recept eredetijét Betti blogjáról vettem, tejes tojásos, én pedig most megcsináltam tej tojás nélkül is. Eredetileg nem így akartam, de most így jött ki a lépés. :) 

Hozzávalók:

a tésztához: (2 rúdhoz) 

  • 250 gramm Nutrifree Mix per Pane 
  • 14 gramm friss Budafoki élesztő
  • 40 gramm cukor
  • 180 ml Joya mandulás rizstej (kézmeleg)
  • 50 gr Liga margarin (langyos) 
  • reszelt citromhéj
  • 1 tk vaníliakivonat
a töltelékhez: 
máktöltelék: 
  • 100 gramm darált mák
  • 60 gramm cukor
  • 100 ml Joya mandulás rizstej (na ebből elég kevesebb is...kb. 60 ml sztem) én beletettem a 100 ml-t de sztem sok bele.
  • reszelt citromhéj
  • 15 gramm rizsdara
diótöltelék: 
  • 100 gramm darált dió
  • 60 gramm cukor
  • 60 ml Joya mandulás rizstej
  • 30 gramm mester zsemlemorzsa
  • reszelt citromhéj
Az élesztőt a tejben felfuttattam, a szárazanyagot összekevertem majd géppel kidagasztattam. Letakartam és egy órát kelesztettem. 


A tölteléket elkészítettem közben, a tejet felforraltam majd a kikevert szárazanyagokhoz öntöttem és alaposan átkevertem. Hagytam kihűlni. 

A tésztát rizslisztes nyújtólapra tettem, kétfelé vettem. Az egyiket kinyújtottam, rákentem a máktölteléket és felcsavartam. Ugyanígy jártam el a másikkal is. 





Mindkettőt sütőpapíros tepsibe tettem, lekentem olajos-risztejes keverékkel, megszurkáltam egy fogpiszkálóval, majd 180 fokos sütőben 40 percig sütöttem. kb. a 20-ik perc után megint lekentem a tetejét. 





















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.