2017. január 13., péntek

Nutrifree-Mester gluténmentes fánk

Nutrifree-Mester gluténmentes fánk 
(tej tojásmentes is) 





Van egy nagyon nagyon jó fánkreceptem még 2015. év elejéről, ami itt található. Ezt a receptet az olasz Nutrifree hivatalos oldala is átvette, ami nagyon nagy öröm számomra. Sajnos azóta az általam sokat használt Farmo liszt már nem elérhető itthon, viszont úgy gondoltam, hogy a Nutrifree mellé most is teszek mást...a joghurtos kenyeremnél már bevált a Nutri-Mester párosítás, így most a Farmo helyett azt tettem a tésztába :) és mivel 30 gr Mester liszt került bele, így 30 ml-vel több folyadékot is tettem hozzá. 

Hozzávalók a tésztához:
(2 dl-es pohár szájával szaggatva 12 db lesz belőle, ha kisebbeket szaggatok, pl. a legnagyobb pogácsaszaggatóval, akkor 16 db) 


  • 270 gramm Nutrifree Mix Per Pane gluténmentes lisztkeverék
  • 30 gramm Mester házi kenyérliszt gluténmentes lisztkeverék 
  • 13 gr friss Budafoki élesztő
  • 1,5 evőkanál cukor (ebből egy tk megy az élesztő mellé)
  • 250 ml kézmeleg folyadék (ebből nálam 120 ml Joya mandulás rizstej és 130 ml víz
  • 2 evőkanál olaj
  • fél csomag vaníliáscukor 
  • 1 teáskanál rumaroma
  • 1 citrom reszelt héja
  • Ezenkívül kell még:
  •  porcukor a szóráshoz és baracklekvár a közepébe
  • étolaj a sütéshez 
Elkészítése: 

A rizstejet és a vizet meglangyosítottam, az élesztőt kis edénybe morzsoltam, egy tk cukrot szórtam rá, és ráöntöttem a rizstejes vizet. Hagytam dolgozni az élesztőt, addig a szárazanyagokat kimértem és összekevertem. Mikor az élesztő felfutott, hozzáöntöttem a lisztes keverékhez.  Mrs. Bosch elkezdett dagasztani, majd a két evőkanál olajat apránként a tésztához adagoltam.  Enyhén ragadós jó állagú tésztát kaptam. Ruhával letakartam és szobahőmérsékleten  kb. 40 percig kelesztettem.

Addigra duplájára is kelt. 

Ezután kb. egy cm magasra nyújtottam, (fontos: nem kell a nyújtólapra rizsliszt, enyhén olajos kézzel átgömbölygettem a tésztát és kinyújtottam. 

Pogácsaszaggatóval és pohárral kiszaggattam a tésztát, (azt egy kevés rizslisztbe nyomtam előtte) és a fánkok közepébe mélyedést nyomtam. 






Egy magasfalú edényben megforrósítottam az étolajat, nem kell sok olaj,kb. ujjnyi elég és a tetejükkel lefele belehelyeztem a fánkokat a forró zsírba. Fedőt tettem rá. MÁsfél-max 2 perc alatt kb. megsülnek, megfordítottam és a másik felüket is sütöttem. Papírtörlőre szedtem, hagytam picit állni addig sütöttem a többit. Porcukorral és házi baracklekvárral tálaltam. 













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.