2017. február 14., kedd

Aranygaluska 2.

Aranygaluska 2.






Tegnap aranygaluskát kívántam, ezért az készült nálam. 
Recepten nem sokat gondolkoztam, hanem alapul vettem a fánk tésztámat, ami tökéletesen megfelelt aranygaluskának is. 
  • 270 gramm Nutrifree Mix Per Pane gluténmentes lisztkeverék
  • 30 gramm Mester házi kenyérliszt gluténmentes lisztkeverék 
  • 13 gr friss Budafoki élesztő
  • 1,5 evőkanál cukor (ebből egy tk megy az élesztő mellé)
  • 250 ml kézmeleg folyadék (ebből nálam 120 ml Joya mandulás rizstej és 130 ml víz
  • 2 evőkanál olaj
  • fél csomag vaníliáscukor 
  • 1 teáskanál rumaroma
  • 1 citrom reszelt héja
Ezenkívül kell még:
  • A forgatáshoz: kb 9 marék darált dió és 9 csapott ek. porcukor 
  • olvasztott Liga 
  • Az öntethez: Haas vaníliasodópor és 400 ml Joya mandulás rizstej  
Elkészítése: 

A rizstejet és a vizet meglangyosítottam, az élesztőt kis edénybe morzsoltam, egy tk cukrot szórtam rá, és ráöntöttem a rizstejes vizet. Hagytam dolgozni az élesztőt, addig a szárazanyagokat kimértem és összekevertem. Mikor az élesztő felfutott, hozzáöntöttem a lisztes keverékhez.  Mrs. Bosch elkezdett dagasztani, majd a két evőkanál olajat apránként a tésztához adagoltam.  Enyhén ragadós jó állagú tésztát kaptam. Ruhával letakartam és szobahőmérsékleten  kb. 40 percig kelesztettem.


Ezalatt az idő alatt gyönyörűen megkelt a tészta. 

Kanállal kis galuskákat szaggattam amit az olvasztott Ligába, majd a dióba forgattam és egy 20x25-ös méretű, sütőpapíros kistepsibe rakosgattam őket. Hagytam helyet köztük mert sütés közben még nőnek. 



180 fokra előmelegített sütőbe toltam és kb. 35-40 perc alatt lett kész. Akkor jó mikor a dió már szépen rápirul  a tetejére. 

Elkészítettem a sodót a zacskón lévő leírás szerint és tálaltam. 









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.