2017. február 17., péntek

Réteges sajtos-vajas kifli

Réteges sajtos-vajas kifli


Nagyon finom sajtos kiflit készítettem, melynek eredetijét itt láttam Gabicsek blogján. 
Mikor készítettem, azon gondolkoztam, hogy lehet, nekem a címből ki fog maradni a réteges szó :D de végül sikerült.

Az ő receptjét vettem alapul, de a mennyiségeket átalakítottam a gluténmentes lisztnek megfelelően, aminek ugye teljesen más a folyadék és a zsíradék felvevő képessége. :) valamint fél adagot készítettem és tojás nélkül. 

Írom, hogyan csináltam:

Hozzávalók 8 db kiflihez: 

  • 240 gramm Nutrifree Mix Per Pane gluténmentes lisztkeverék
  • 30 gramm Mester Házi kenyérliszt gm lisztkeverék 
  • 13 gr friss Budafoki élesztő
  • 30 gramm puha szobahőmérsékletű laktózmentes vaj (Aldi)
  • 1 kk cukor
  • 1 csapott teáskanál só
  • 60 gramm laktózmentes tejföl (Aldi)
  • 180 ml kézmeleg víz 
A töltelékhez:
  • 50 gramm reszelt sajt
  • 25 gramm puha laktózmentes vaj 
A tetejére: 
  • 50 gr reszelt sajt 
  • kevés laktózmentes tejföl 

A lisztbe belekevertem a sót, a vajat szobahőmérsékletűre melegítettem és a tejfölt is meglangyosítottam. Az élesztőt a kézmeleg cukros vízbe szórtam és felfuttattam. A sajtot lereszeltem és a töltelékhez való vajjal együtt félretettem. 

A lisztbe öntöttem az élesztős vizet, és a géppel dagasztatni kezdtem. Hozzáadtam a puha vajat is és a tejfölt is apránként. 
Addig dolgozott a gép, míg egynemű de ragacsos tészta lett az eredmény. 

Ekkor egy nyújtólapra szórtam kevés lisztet (mix per pane) és átgörgettem rajta. Szép kis bucit kaptam. 

Ezt kinyújtottam, nagyon jól lehet nyújtani, öröm a tésztával dolgozni :) 

majd az ujjaimmal elkentem rajta  a töltelékhez való vajat és leszórtam reszelt sajttal. 

Feltekertem mint egy piskótatekercset és a két végét a két kezemmel feltoltam hogy egy kenyérformához hasonló tésztaformát kapjak. 

Pici lisztet szórtam alá.  Ezt letakartam és kb. 35 percet kelesztettem ott a nyújtólapon. 



Ezután kinyújtottam egy nagy kerek lappá, és 8 egyenlő részre vágtam. Kifliformára feltekertem a háromszögeket és sütőpapíros tepsibe tettem. 





Lekentem tejföllel de csak kevés kell rá. 

180 fokra előmelegített sütőbe toltam középső rácsra. 20 perc sütés után megszórtam reszelt sajttal és még 15 percet sütöttem.  















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.