2017. augusztus 18., péntek

Őszibarackdzsem

Őszibarackdzsem


Tavaly nyáron készítettem először, mert a férjem szüleinek a kertjében rengeteg lédús, édes finom sárga húsú barack terem. Idén 5 kg barackból készült a dzsem, és irtó finom lett. 

Gyorsan készen van, nem kell órákig főzni, dzsemfix-et használok hozzá. 

Hozzávalók: 
  • kb. 15-16 db lekvárhoz való közepes méretű üveg 
  • 5 kg pucolt darabolt barack 
  • 120 dkg cukor
  • 6 csomag Oetker dzsemfix 3:1
Ezt mosogatógépben elmostam 70 fokon. Új tetőket vásároltam hozzájuk és természetesen azokat is elmostam. 
Ezután egy sütőpapíros tepsire tettem az üvegeket és a tetőket .

A barackot megmostam pucoltam, kimagvaltam és daraboltam. Ez után a nettó súlya 5 kg lett. 

Ehhez kimértem 1 kg 20 dkg cukrot és 6 csomag dzsemfix 3:1-ben zselésítőt. Ezt alaposan elkevertem és félretettem.

A barackot turmixoltam majd feltettem főni. A sütőt 100 fokra előmelegítettem és betettem az üvegeket. 

Kislángon folyamatosan kevergettem a gyümölcsöt, míg fel nem forrt. 15 percet bugyogtattam kis lángon szintén folyamatos keverés mellett. Ezután hozzátettem a cukros dzsemfixet és még 15 percet főztem.Kivettem a sütőből a 100 fokon kifertőtlenített üvegeket és forrón beletöltöttem a dzsemet. Én egy kisméretű merőkanalat használok erre a célra. A tetőt szorosan racsavartam és fejreallitottam egy fél órára. Ezután egy nagy vájlingba tettem őket és bebugyoláltam. Ebben hagytam kihűlni. Mikor teljesen kihűlt mehet a kamrapolcra. 12 nagyobb és 4 kisebb üveggel lett, ebből egy nem lett tele már csak kB. 3/4 reszeig, azt ma el is pusztitottuk. 😊😋    NAgy agyon finom lett. :) 










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.