2017. április 6., csütörtök

Csokis-mogyorókrémes töltött kalács

Csokis-mogyorókrémes töltött kalács


Volt/van egy nagyon jó csokis kalács receptem (ez az) , csak az a liszt, amit ahhoz használtam már nem kapható Magyarországon. 
Picit átvariáltam, és újrasütöttem. 

Fantasztikusan finom, foszlós lágy, puha kalácsom lett. Meg végem, mert ebből ma nagy bezabálás lesz :) :)

Írom a módosított receptet: 
  • 300 gramm gluténmentes kelt tésztához való liszt, nálam ebből 270 gramm Nutrifree Mix Per Pane és 30 gramm Mester házi kenyérliszt
  • 16 gramm friss budafoki élesztő
  • 2 csapott evőkanál cukor
  • 260 ml folyadék (160 ml víz és 100 ml Joya mandulás rizstej)
  • 2 ek olaj
  • 1 csomag van. cukor
  • reszelt citromhéj 
Ezenkívül:
  • 1 üveg Spar Free From tej és gluténmentes csokoládés-mogyorókrém
  • (ha ilyet nem tudunk beszerezni, akkor a DM-ben is kapható, ugyanez az összetételű krém)
  • kevés rizstej és olvasztott LIGA margarin vagy olaj
Az élesztőt felfuttattam a 260 ml folyadékban kevés cukorral.

Addig a száraz hozzávalókat összekevertem. Beleöntöttem az élesztőt majd a robotgéppel dagasztani kezdtem. Fokozatosan hozzáadtam a 2 ek. olajat. Mikor szépen kidolgozta a tésztát a gép, a tésztagombócot lefedtem és 40 percig kelesztettem.



Ezután egy sütőformát kibéleltem sütőpapírral. 
Rizslisztes nyújtódeszkán kinyújtottam a tésztagombócot, lekentem a krémmel és ahogyan a kakaóscsigát, a hosszabbik oldalával feltekertem. Ezután a tetejétől elhagytam kb. 4 cm-et és kettévágtam hosszában a tésztát, majd meg áthajtottam egymáson és egyet csavartam rajta. Belehelyeztem a formába, és hagytam kelni kb. 10 percet.




Ezután lekentem a tetejét a rizstejes olajjal és 180 fokra előmelegített sütőbe tettem. 45 percet sült, de akkor jó mikor már szép színű a teteje. A biztonság kedvéért én szúrtam bele egy fogpiszkálót is. :) hogy ellenőrizzem jó -e már. 

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.